Перейти к содержанию
Авторизация  
Alisacat007

1257 AD - Enhanced Edition

Рекомендуемые сообщения

Автор смог приобрести новый ноут и, после очень долгого перерыва, продолжает фиксить свой мод.

 

1257AD - Enhanced Edition (Patch от 20.08.2022) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018) + 1257AD - Enhanced Edition v3.9 (Patch) (от 08.03.2022) с заменой файлов.

Спойлер

1). Fixed invisible byzantine sabre.
2). Removed Shoes with Mail because it was too short for the way 1257 armors were designed.
3). Added komke to the dev list (sorry about that komke).
4). Fixed Welsh Archers having greater proficiency than Welsh Veteran Archers.
5). Fixed dead heirs that got recycled and assigned another faction receiving fiefs when their former father died.
6). Fixed kings executing lords for treason even if executions were disabled in the 1257 menu.
7). Fixed belligerent drunks sometimes spawning as debug troops.
8). Fixed typos in faction notes.
9). Fixed kidnapped girl crashing the game after dialogue and set her to follow the party (since for some unknown reason the game crashes when it tries to merge her party with the player).

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Официальный патч с nexusmods.com :

1257AD - Enhanced Edition (v3.9.1 Hotfix 2) (от 09.09.2022) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018) + 1257AD - Enhanced Edition v3.9 (Patch) (от 08.03.2022) с заменой файлов.

Спойлер

10). (New game) Changed some units names from "Arabian" to "Arabic".
11). Added "none" option to constable recruit dialogue if player changed his mind.
12). Fixed former vassal faction notes bug.
13). Removed modding menu from camp if cheat menu is turned off.
14). Fixed player vassal and mercenary being able to enlist on someone's army.
15). Fixed typos on freelancer dialogue/menus.
16). Fixed fights envolving villages.
17). Fixed enterprise profits bug.
18). Fixed debug peace option not working.
19). Fixed player king getting companion dialogue when talking to normal troops, thus being able to give them fiefs or ask them to send a message to vassals when marshal. This means no more "Lord Baltic Veteran Mercenary Horseman" unfortunately XD.

 

Изменено пользователем Alisacat007

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Официальный патч с nexusmods.com :
1257AD - Enhanced Edition (v3.9.1 Hotfix 3) (от 02.10.2022) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018) + 1257AD - Enhanced Edition v3.9 (Patch) (от 08.03.2022) с заменой файлов.

Спойлер

(Requires a new game)
20). Fixed grammatical errors on manor bandit infestation menu.
21). Increased village relationship boost when player defeats manor bandits to 3 from 1.
22). Fixed script errors that occurred when player started a battle against bandits infesting a village.
23). Fixed player being able to take their troops equipment for free infinitely.
24). Fixed lords not being removed from the game when executed while being prisoner of a world map party.
25). (Debug) Fixed Constantinople not having byzantine interior scenes.
26). Disabled civil wars again.
27). Fixed marriage quest and several other quests not being cancelled when their giver/target died.
28). Fixed random war bug.
29). Fixed player wife not automatically changing location to court. This will happen now in up to 72 in game hours.
30). Changing culture now costs 5% less per level of player party trading skill (default 15000).
31). Fixed factions leaders telling the player that he/she is disputing their claim of Europe on a new non-king start.
32). Fixed crusader iberian lords spawning without names.
33). Fixed byzantine armor being names "Scoutati" instead of "Skoutatoi".

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Официальный патч с nexusmods.com :
1257AD - Enhanced Edition (v3.9.1 patch) (от 09.11.2022) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018) с заменой файлов.

 

Спойлер

35). Removed crusader culture from troop tree since they use the western euro troop tree.
36). Fixed ibelin shield having jerusalem texture.
37). Fixed piercing bolts costing less than steel bolts and doing more damage.
38). Added 25, 50 and 100k withdraw from treasury options (chamberlain).
39). Added new misc option to make player receive money directly instead of in the treasury.
40). Changed random time for player to escape captivity to be between 12-72 hours.
41). Fixed player culture not updating when he changed his kingdom's culture through his minister.
42). Fixed player castle guards not updating when he changed his kingdom's culture through his minister.
43). Added new misc option to make captured fiefs auto change culture to their new faction.
44). Made changes to how much money the player receives as compensation for being denied a fief he conquered. New value is (player renown *8 + (player relation with king * 20)(negative relations wield -20 per point)(was always 900 before).
45). (New Game)(@Khanor#3713) Optimized village connections to castles/towns in the Kingdom of Norway, the Kingdom of Denmark, the Kingdom of England, the Kingdom of France, the Kingdom of Portugal, the Crown of Aragon, the Emirate of Granada, the Marinid Dynasty and the Polish Principalities. Now even towns should generally pick up villages in their area, and the manual assignments pre-loop has been expanded with a description. Manual comments for which castles and towns are being handed village connections have also been added. These village assignment improvements also include the outcome of a democratic Discord vote for Angouleme castle and Chinon castle's village connections (thanks for voting!)
Moved Stafangr, Ragnhildarholmr and Konungahella closer to their real life locations (e.g. Ragnhildarholmr has been moved significantly southwards.) Stafangr has also been moved onto land properly now.
46). (@Khanor#3713) Fixed the Village Elders, Mayors, etc. gendering the player incorrectly for real. They will now take into account the gender of those involved in the conversation properly.
47). (@Khanor#3713) In addition to player misgendering, fixed a dialogue speaking about an NPC as Marshall, which led to a realm's Marshall being misgendered in dialogue about them being too cautious.
48). (@Khanor#3713) Fixed the English language ui-file so that attributes name their correct skills after the 1257 AD changes/additions. Also fixed spelling and capitalization of skills in the attribute description to match their appearance on the character screen.

 

 

Изменено пользователем Alisacat007

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

1257AD - Enhanced Edition v3.10 Hotfix1 (от 17.12.2022) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018) + 1257AD - Enhanced Edition v3.9.1 Patch (от 09.11.2022) с заменой файлов.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Официальный патч с nexusmods.com


1257AD - Enhanced Edition (v3.10 patch) (от 10.03.2023) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018)
Чуть больший вес, чем обычно, патча из-за того, что автор решил опционно дать возможность игрокам самостоятельно заменить женские лица на более симпотные из минимода Virake's Male and Female Face Replacer.
Для этого надо файлы из папки Optional\CulturedGuy's Female Character Overhaul кинуть в корневую папку мода с заменой.


Changelog:

Спойлер

Current version: v3.10

NOTES:
Things with the "New game:" prefix requires a new game to take effect.
Things with the "Debug:" prefix requires a new game but can be activated/fixed by using the debug menu under camp.

v3.10 (Requires a new game)
1). Increased relation gain with king after capturing a fief that player and NPCs have to 5 from 3.
2). Fixed player not receiving any relation gain after capturing a fief.
3). Removed javelins from mongol skirmishers.
4). Added confirmation menu to outpost demolish so that player can rethink the choice.
5). Added dialogue for player to ask Pope if there's any crusade active at the moment.
6). Removed relation loss with a leader when someone loses a battle.
7). Fixed player not knowing his faction culture and thus being unable to change a fief's culture to it when starting as king, prince or vassal.
8). Fixed duplicated dialogue after escorting a lady.
9). Fixed tavernkeeper not informing the player of the correct value that a bounty had when finishing the quest.
10). Fixed second troop tree presentation.
11). Removed stable horse train for the time being.
12). Any faction that has mongol culture will spawn mongol camps around their fiefs. Make sure the mongol camp limit (camp menu option) is high enough if you have several mongol factions though.
13). Increased renown of the more well known kings to 1500 from 1200.
14). Fixed being able to give fiefs to normal troops.
15). Reworked prison break system. Minimum amount of prisoners required for it to trigger is 100 and each 10 increases chance of escape by 1%. If the settlement has a prisoner tower built it decreases the chance by 3x. This should make huge prisoner breaks much less frequent (but breaks overall more frequent).
16). Fixed patrols not being disbanded when ordered to through the constable.
17). Increased renown gained from contructing a building in a manor to 10 from 2.
18). Decreased right to rule gained from contructing a important building in a manor to 1 from 2.
19). Increased number of random books in manor book seller to 3 from 1.
20). Added option to disband a patrol (if the player is king or owner of the fief the patrol is patrolling) by talking to it directly.
21). Fixed player right to rule not being taken into account when a lord of a defeated faction decided to join a new one.
22). Reworked lord defection system. Before only relations and the number of walled fiefs divided by number of lords were taken into consideration. Now it will consider culture, religion and king renown.
23). (@Black_Kangaroo#7894) fixed jerusalem king armor visual bugs.
24). Fixed some Italian lords not having lances.
25). (@the_duke#8749) Added 4 new cultures and troop trees: English, French, Hungarian and Polish.
26). Fixed noble prisoner execution message displaying anything but the prisoner name.
27). Fixed sea raider captain weapon proficiency discrepancy when compared to sea raider veterans.
28). Added option to choose garrison size at game start.
29). (@mamacrooo#5615) Added optional faces under Optional\Culturedguy's female character overhaul. Read the installation intructions.txt file on how to install it.
30). Fixed player receiving compensation money for capturing a fief even when he decided to rebel.
31). Fixed player compensation money bug.


bug report notes:
1). no relationship is gained when you send a gift to a lord or king (i sent beer)
A: The chance is random. There's a 50% chance that the NPC will accept the gift.

 

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Официальный патч с nexusmods.com :
1257AD - Enhanced Edition (v3.11 patch) (от 05.04.2023) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018)

Changelog:

Спойлер

NOTES:
Things with the "New game:" prefix requires a new game to take effect.
Things with the "Debug:" prefix requires a new game but can be activated/fixed by using the debug menu under camp.
 
 
 
v3.11 (Requires a new game)
1). (Spades#8972) New models and textures for some counter point series swords.
2). Fixed faction notes culture being incorrect.
3). Fixed polish retainer not having boots and using byzantine armor.
4). Fixed troop tree presentation not displaying the new cultures.
5). (Fix) Disabled constable stable dialogue.
6). (Improvement) Genoese crossbowman now use pavise shields.
7). Fixed hungarian archer not upgrading to veteran.
8). Fixed constable armory only having 9 slots.
9). Fixed constable wearing and removing items from the armory.
10). (@Khanor#3713) Village connections optimized for six more factions (the Holy Roman Empire, the Teutonic Order, the Curonians, the Novgorod Republic, the Kingdom of Bulgaria and the Mamluk Sultanate.)
 
11). (@Khanor#3713) Moved Norwegian and Danish settlements closer to their real life locations on the map:
Kingdom of Norway: ?orshofn moved east, Borglo and Veey moved southwest, Ragnhildarholmr and Konungahella moved (further) south-southeast.
Kingdom of Denmark: Varbiargh and Falkenb?rgh moved south-southeast.
 
12). (@Khanor#3713) Improved movement speed when travelling on water/Seas (water is now the fastest terrain by a small margin, but coasts/embarking is still slow, which makes sense.)
Land travel is still a better choice when providing a more direct route to the destination, however.
 
13). (@Khanor#3713) Fixed a misspelled lord name (both in module_troops.py and troops.csv.)
14). (@Khanor#3713) A large amount of dialogue and text string language, spelling and punctuation improvements over several different files.
 Some examples being certain manor dialogues and the fief exchange dialogues.
 
15). (@Khanor#3713) Game menu punctuation and spelling improvements for most of the options seen when starting a new game.
16). (Improvement) any lord of any personality can try to assassinate the player using hired assassins when the player is visiting any town. The negative relation needed depends on the personality of the lord in questions (e.g. debauched lords are the most likely to attempt to kill the player)
17). (Improvement) the player doesn't need to be in the same fief as the lord for the assassination attempt to occur.
18). (Improvement) Timer for assassination attempts is randomized to between 5 and 9 days (it was a fixed 7 days before).
19). Fixed some mercs (e.g. saint lazarus units) not appearing in the mercenary troop tree under reports.
20). Minimum amount of prisoners for a break to occur decreased to 10 (from 100)
21). Garrison size is taken into account when calculating prison break chance (every 20 guards decrease chance by 1%).
22). Prisoner tower decreases chance by 2x (was 3x).
e.g. a town with default garrison size of 800 that has 500 prisoners has a weekly 10% chance of a break occurring. Add a prisoner tower and the chance decreases to 5%.
 
23). Fixed issues with bank deposits and players not receiving money automatically.
24). Fixed option under camp to receive money from banks directly without needing to visit the fief in question not showing up.
25). Fixed war parties and mercenary companies not being taken into account when calculating a kingdom's strength.
26). Fixed escaped prisoner party not reverting to their default icon in the map when returning from the sea.
27). Fixed parties not ganging up on certain party types (e.g. escaped prisoners, looters) when the latter attacked one of their faction's parties and they had the chance of winning.
28). Fixed the new cultures (e.g. english) not being added to the western euro culture list and thus missing the typical euro items in their merchants.
29). Speed improvements to code related to parties joining friendly parties battles in the map.
30). Added game version to new game menu and reports.
 
This bug reports were tested and could not be reproduced:
1). "recruiting generic mamluke regional mercenaries (not the expensive 4000 denar ones) gets you mamluke junior cavalry (lance troop) instead of the less-equipped mercenary version!"
 
 
bug report notes:
1). "hafsid dynasty's regional mercenaries are generic mamluke mercenaries (spearmen, javelinmen, archers, horse archers) instead of generic muslim mercenaries (spearmen, archers, horsemen)"
This is present on the original 1257 and was probably done on purpose of balancing, since there's already 2 factions who use generic muslim mercenaries.

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

1257AD - Enhanced Edition (v3.9.2 альтернативный патч) (от 26.04.2023) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 с заменой файлов.

 

Альтернативный патч с дискорда для побочного проекта автора. Возвращает в игру старые унифицированные деревья войск для некоторых крупных западноевропейских королевств, которые были изменены начиная с патча 3.10 . И, в тоже время, содержит все плюсы из патчей 3.9 и 3.9.1 в дополнение к почти ко всем улучшениям, исправлениям ошибок, полировке и дополнениям QoL из патчей 3.10 и 3.11. Также исправлена ошибка, из-за которой наемники-мамлюкские конные лучники получали болты вместо стрел.
Теперь автор планирует разрабатывать параллельно обе ветки своего мода : официальную и альтернативную.

ВАЖНО: Совместимо с сохранениями для старых пропатченных версий мода 3.8 и 3.9 . Для 3.10 и 3.11 не подойдет.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Обновленная альтернативная версия.

1257AD - Enhanced Edition (v3.9.2 альтернативный патч) (от 01.05.2023) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 с заменой файлов.

Спойлер

Newer, near finished 3.9.2, with some experimental updates to peasant women allowing them to be upgraded a little (doesn't break save games, but stats/wages may be a bit wonky for the two upgrades if continuing an old save, working on solutions.) Wanted a two-fold use to peasants in the long run (now they're not good for much) with either being auxiliaries in a pinch (in the newest 3.9.2 they top out at the level of mid-tier archers), or returned to settlements for very slight prosperity and maybe relations gain in villages (think like 0.1 prosperity per peasant/peasant woman.) Give me feedback on the auxiliary troop use for now, especially if starting a new game or fixing the stats of an old save game with the save game editor (troops-->643, 644, 645.)
Women in war is not really a commonplace thing in Europe and the surrounding areas of the time though, so this is only really an option for players should they want to make use of peasants they pick up. Lords may still indirectly get them though (like before), through prisoners or player shenanigans, though them being able to upgrade them and give them bows still feels more realistic than using them as low tier infantry/cannon fodder. In the longer run, Lords too should probably return accidentally acquired peasants to settlements, to make room for regular troops.
Other content since last time, ensured Faction Leaders get their reinforced shields like intended, many dialogue and settlement menu improvements, spelling- and language-wise. Also made the Chamberlain's recruitment options more interesting to read, giving some variation to the mod's somewhat repeated recurring jokes

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Обновленная альтернативная версия.

1257AD - Enhanced Edition (v3.9.2 Definitive) (от 15.05.2023) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 с заменой файлов.

 

Также последние обновления по этой альтернативной версии Anno Domini 1257 - EE Definitive теперь можно брать со странице автора в Стиме :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Обновленная альтернативная версия.

 

1257AD - Enhanced Edition (v3.9.3 Definitive) (от 10.06.2023) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.


Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 с заменой файлов.

Устранена большая часть оставшейся неряшливости мода, исправлено множество ошибок и улучшен пользовательский интерфейс.
Сохранение игры совместимо со всеми версиями от 3.5 до 3.9.2a.
Полный список изменений в этой версии (Все это также появится в будущей версии 3.12 основной ветки мода):

Спойлер

v3.9.3 "Gracious Game" (3.9 definitive series)
1) Fixed Mamluke Archers so they correctly represent archers, not some weird javelinman/crossbowman hybrid (removed crossbows, bolts and throwing weapons from item list, exchanged old skills/proficiencies for relevant skills and archery proficiencies). Also added the updated proficiencies to the troop update button in "Enhanced Options." Thanks go to one of our Discord contributors, @mamacrooo#5615.
2) Updated some of the Latin names of the above Mamluke unit and its veteran and elite variants, as well as one of their javelineer units.
3) Fixed the name of one of the "Templar Knightly Surcoat over Mail" items. Thanks go to one of our Discord contributors, @mamacrooo#5615.
4) Added a more proper Bandit (Bandit Leader) start, with a touch of renown, negative honor, some bonus stats, randomized bandit leader gear, one handed/ranged proficiencies, randomized but always significant amounts of gold, as well as a starting location appropriate bandit squad.
5) The "Female" start option is now above the "Quick Character" start option in the new game setup menu.
6) The "Cause Provocation" quest now also succeeds on war between the player's current Kingdom and the target Kingdom, as the quest-giver's desired outcome was reached, even if the player technically may not have done it as instructed.
7) The "Your Village is under attack!" popup-screen and the "Enemies have laid waste to a Fief" popup-screen both now account for (and display) if the message is about the player's village/fief, or "just" a village/fief belonging to the same faction.
😎 Pluralisation of the word "lance" in the fief recruitment screen is now dynamic depending on if there's just one lance available, or any other number of lances available.
9). (New Game) The "Scandinavian Armored Swordsman" and "Balt Magnate" troops now count as mounted on the world map, representing important hird/household soldiers that can afford horses for travel. In battles they still fight dismounted and count as infantry. They now also have some riding skill and support/flavor skills (tactics, leadership, trade). These changes mainly make their map movement speed and wages a tad higher.
10) The "Scandinavian Armored Swordsman" troop has been renamed to "Scandinavian Armored Hirdsman."
11). (New Game) One town, one castle and one village moved south or south-southeast in the Kingdom of Norway. One castle and one village moved south-southeast in the Kingdom of Denmark.
- Kingdom of Norway: Ni?aros and Freysey moved south, Ragnhildarholmr moved south-southeast.
- Kingdom of Denmark: Varbiargh and Halmsta?r moved south-southeast.
12). (New Game) One town and one village in the Republic of Venice have been moved north and south respectively, much closer to their real world locations. Also fixed name of one village.
- Republic of Venice: Venezia moved significantly north towards its real world location, Chioggia moved a touch south.
- Republic of Venice: Removed extra space after the name of Sibinicum village.
13). (New Game) Removed extra space in the following names too: "Sevilla" town (Crown of Castile), "Plovdiv" town (Kingdom of Bulgaria) and "Visingsey" castle (Kingdom of Sweden).
14) Spacing, punctuation and/or spelling improvements in some manor dialogues, Mongol camp dialogues and Lord strategy talks.
15) Punctuation, capitalization and spelling improvements in game menus, dialogues and some other places.
16) Added some space between the mod version and the player stats in the "Reports" menu.
17) Fixed hat merchants having weird items.
18) Fixed Lords' parties and other standard faction parties (like patrols) not helping each other against the player or helping the player when relevant.
19) Fief garrisons can now help you in battle if friendly, above a minimum of garrison, having a messenger post AND being owned by the player. This is very rare, but also a very powerful in the right situations, and hopefully people find the intersting ways this can be utilized.
20) Fief garrisons of hostiles are now far more interesting and dynamic, if campaign difficulty is above easy and they have sufficient garrison...
21) Fixed the display message on interest payments on the player's deposits in towns, as they weren't displaying the amount paid out correctly.
22) Improved the auto loot/companion loot system's item counting code.
23) Improved the auto loot/companion loot system's language a bit.
24) Added new convenience option to the auto loot/companion loot system, now you can leave without adding any items to the shared pool at all in case you don't want any of the remaining items.
25) Added melee version/secondary version to the "Throwing Spears" ranged weapon. While not as powerful as dedicated melee weapons in this use, they now have some more utility in any case.
26) One of the "Cuman Hat" items has been renamed to "Segmented Helmet", due to that type of helmet not being unique to Cumans, and for that matter it was more of a helmet than a hat. (Thanks go to Quilboar on Steam.)
27). (New Game) All Scottish lance troops/regular troops that didn't have the "guarantee boots"-flag now have it. No longer should you find barefoot Scottish soldiers on the battlefield. "Scottish Recruit" now has the "guarantee shield"-flag, while "Scottish Levy" lost it.
28) The "Scottish Recruit" troop (tier one melee footman) now also has some helmets, shoes/boots and shields/targes in their inventory to draw from, giving them a not insignificant durability boost on the battlefield. They did lose their chance for getting "Darts" though. (Thanks go to Quilboar on Steam.)
29) The "Scottish Levy" troop (tier one ranged footman) lost their kite shield and heater shield chance, but gained a chance for targes instead. "Scottish Recruit" troop also had some of the "Scottish Levy" troop's helmets transferred over, since they need it more in melee. "Scottish Levy" still has some headgear to draw from remaining.
30) Gave boots to some low tier Gaelic lance troops/regular troops that didn't have this in their inventory to draw from. The "Gaelic Recruit" troop now also has a chance for some light headgear.
31) The "Euro Commoner Footman" and "Euro Levy Footman" troops (tier one melee footman and tier one ranged footman in the Western European troop tree, respectively) have both gotten additional helmet variation to draw upon, like simple kettle hats, while the mail coif that didn't match their body armor has been removed. (Thanks go to Quilboar on Steam.)
32) All Scottish regular troops that weren't in the "troops.csv" file have been added to it, to aid in any eventual future translations of the mod.
33) Crouching (Windows PC default: "z") has been enabled in the "module.ini"-file by default. Edit the file and set the value to 0 if wanting to undo this. Added new UI-entry for this in the "ui.csv"-file.
34) Created the framework for two new scripts to reload the starting inventories of most hero troops (unique characters) excluding companions, the player and optionally the player's spouse.
35) The skill book "The Life of Alixenus the Great" has been renamed to "The Life of Alexander the Great."

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Официальный патч с nexusmods.com для основной ветки мода :

 

1257AD - Enhanced Edition (v3.12 patch) (от 14.06.2023) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018)

Changelog:

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Официальный патч с nexusmods.com для основной ветки мода :

1257AD - Enhanced Edition (v3.13 patch) (от 24.01.2024) :

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Ставить поверх 1257AD - Enhanced Edition v2.1 (от 10.12.2018)

Changelog:

Скрытое содержимое

    Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.
Примечание: Ваш пост требует одобрения модератора, прежде чем станет видимым.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

Авторизация  

  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу

  • Похожий контент

    • От Alisacat007
      Captivity Events     (18+)
       


       
       
      Автор : BadListener
      Сайт разработки :

      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте. Версия мода : v 1.4.0.2 (от 18.05.2020)
      Игра : Mount & Blade II Bannerlord
       
                                                                                                     НОВАЯ ВЕРСИЯ :
       
      Captivity Events (v1122) - 1.2.11 (от 17.11.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      (для Bannerlord 1.2.11)  
      Captivity Events (v1121) - 1.2.10 (от 28.06.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      (для Bannerlord 1.2.10)
        Captivity Events (v1120) (от 09.03.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      (для Bannerlord 1.2.9)
      Базовый мод.  
      Captivity Events (v1120) - Default Events (от 09.03.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Файл базовых событий по умолчанию для всех версий. В лаунчере должен стоять ниже выбранной версии базового мода.  
      Captivity Events (v1120) - Animation Expansion (от 09.03.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Добавляет дополнительную анимацию в меню ожидания в борделе. В лаунчере должен стоять ниже выбранной версии базового мода. Только для игрока женского пола.  
      Captivity Events (v1120) - Arena Fighter Expansion (от 09.03.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
       Добавляет новые события для бойцов на арене. Добавляет новую дополнительную анимацию в меню ожидания в борделе. Только для игрока женского пола.  В лаунчере должен стоять ниже выбранной версии базового мода.  
      Captivity Events (v1120) - Bandit Expansion (от 09.03.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Необязательные файлы, добавляющие новые события в плену у бандитов. В лаунчере должен стоять ниже выбранной версии базового мода.  
      Captivity Events (v1120) - Holiday Expansion (от 09.03.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Праздничный выпуск файла событий. В лаунчере должен стоять ниже выбранной версии базового мода. Только для игрока женского пола.  
      ---
       
      Captivity Events RUS by Shur v1.2.11 (от 16.08.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.  
      Captivity Events RUS by Shur v1.2.2m2 (от 16.02.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.  
       
      Captivity Events RUS by Shur v1.2.2m1 (от 14.12.2023) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.  
       
      Captivity Events RUS by Shur v1.1.0v2 (от 15.03.2023) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Русификатор для Captivity Events (v1039)  
       
                                                                                              ПРЕДЫДУЩИЕ ВЕРСИИ :
       
       
       
       
                                                                  

                                                                               
                   
       
       
                                                                                                            Описание :
       
      Этот-мини мод добавляет в игру различные события, которые могут произойти с ГГ во время плена.
      Добавлены меню проституции и различные параметры для потери известности в отношениях.
      А также возможность потери брони и оружия для игрока и квесты для получения их обратно.
      Другие события : Потеря супруга, Новый покупатель вашего тела, Бордели, Беременность, Убийство пленного и т. д.   
      Ключевой особенностью этого мода является возможность настраивать свои собственные события с помощью изображений и собственных цепочек событий и диалогов.
      Автор приглашает всех желающих для написания собственного сценария любого события.
      Для работы мода необходимо предварительно установить мод необходимых библиотек ModLib :

      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
    • От Alisacat007
      1631: The Thirty Years' War
                                                                                       1631: Тридцатилетняя война
       


       

      Автор : frossa
      Сайт разработки :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Версия мода : v0.3 (от 17.10.2024)
      Игра : Mount & Blade: With Fire & Sword  
                                                                                                     НОВАЯ ВЕРСИЯ :
       
       
      1631 The Thirty Years' War v0.3.3 (от 17.11.2024) :

      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.  
                                                                                            ПРЕДЫДУЩИЕ ВЕРСИИ :
       
       

                                                                                                            Описание :
       
      Новый исторический мод, действие которого разворачивается в Германии и ее окрестностях в 1631 году, ставшим решающим годом в Тридцатилетней войне. Пять игровых фракций, монархия Габсбургов, Протестантская лига, Швеция, Франция и Нидерланды продолжают делить земли Европы. У всех фракций есть свои уникальные войска. Города, замки и деревни были изменены или полностью переделаны в соответствии с сеттингом. Все компаньоны - это новые персонажи с новой предысторией. Все лорды также были изменены под соответствующие эпохе исторические личности. В моде представлено множество уникальных возможностей для создания мира, которые значительно расширяют возможности базового аддона Огнем и мечом.
       
      Полный перечень этих новых возможностей:
      - Жизнь в поле: вы можете стать солдатом в отряде лорда, следовать за ним и участвовать в сражениях, чтобы быстрее заработать воинские звания и опыт.
      - Гражданские профессии: Вас может нанять городской торговец или деревенский фермер в качестве помощника для получения ежедневного опыта и выполнения уникальных заданий. В городах и деревнях, в которых вы работаете, также есть случайно сгенерированные второстепенные персонажи, которые могут предложить вам различные услуги.
      - Женитьба: Вы можете жениться на благородных дамах, дочерях фермеров или торговцев, на которых работаете, по системе, уникальной для Warband. Женитьба повышает вашу известность в зависимости от известности отца невесты. За вашим героем-женщиной также могут ухаживать мужчины-дворяне и она может выйти замуж, что повысит ее известность в зависимости от известности мужа.
      - Семейные проблемы: Содержание войск в этом моде обходится в пять раз дороже ванили, но главное - заставить дружественных лордов или торговцев субсидировать ваших солдат и выплачивать ваши долги. Это значительно проще, если вы состоите в браке с членом их семьи.
      - Улучшенный режим в плену: Если вы попали в плен к врагу, у вас теперь есть возможность сбежать. Все предметы и деньги, потерянные при захвате, теперь также можно вернуть.
      - Религия и благочестие: Игрок должен выбрать свою религию в начале игры, и этот выбор повлияет на отношения с лордами и городами. Благочестие, приобретаемое благодаря еженедельному посещению церкви и ряду других действий повышает боевой дух отряда.
      - В каждом городе на карте вы можете купить дом и там хранить нужные вам предметы. Статус жителя города также позволяет вам посещать местную церковь.
      - В городах действует местная политика, которая динамично меняется в зависимости от таких факторов, как личность их правителя.
      - Вы сами можете стать политиком в городе, где у вас есть собственный дом, и влиять на городскую жизнь.
      - В городах существует преступность, которая также сильно влияет на благосостояние и различные события.
      - Игрок может быть наказан за такие преступления, как кража, грабеж или убийство. Законные военные действия, такие как ограбление вражеской деревни, допускаются.
      - По одежке встречают. Тип и качество различных головных уборов, ботинок, доспехов и одежды (или их отсутствие) теперь дает вам преимущество или лишает вас шансов в определенных социальных ситуациях. Простолюдины даже будут пялиться на вас на улице, если вы хорошо одеты.
      - Первое впечатление лордов и леди о вас зависит от того, насколько хорошо вы одеты. Это существенно влияет на заключения браков.
      - Заброшенные замки, монастыри и фермы с npc внезапно появляются в определенных частях карты, чтобы внести разнообразие в игровой процесс.
      - Нейтральные Свободные города, в некоторых из которых предлагают уникальные услуги, разбросаны по карте. Таким образом, общее количество городов на карте теперь составляет 30, по сравнению с 18-ю в Огнем и мечом.
       
      Другие незначительные нововведения:
      - Дополнительный "исторический" режим дипломатии, при котором войны начинаются и заканчиваются на условиях, напоминающих территориальные проблемы того периода. Длится 400 дней, если включен, после чего войны снова начинаются и заканчиваются случайным образом.
      - Требования к известности для прохождения квестов и входа в залы лордов в городах. Здесь учитывается ваша религия и механика многоуровневой одежды. Вы можете легче преодолеть пороговые значения, хорошо одеваясь.
      - Удаленный набор: Когда вы являетесь частью фракции, вы можете набирать войска в городах и замках через меню Лагеря, и они затем автоматически присоединятся к вашему отряду.
      - Вы можете спрятать деньги в скрытом тайнике на карте (через меню лагеря), чтобы они были в безопасности, если вас схватят или ограбят.
      - Вы можете начать игру подростком, а не взрослым, что затруднит покупку наемников, пока вы не приобретете достаточную известность.
      - При запуске новой игры вы можете выбрать одно из четырех мест для спауна.
      - Вы можете выпрашивать в деревнях дешевую одежду.
      - Вы можете собирать предметы первой необходимости в разграбленных деревнях.
      - Вы можете спонсировать лишние деньги на реконструкцию зданий в городах в обмен на известность.
      - В зимние месяцы года вы будете страдать от холода из-за плохой одежды, что негативно скажется на вашей силе и ловкости.
      - Вы даже можете получить обморожение, если ваши руки и ноги не будут прикрыты в холодное время года, что приведет к необратимому понижению ваших навыков и характеристик.
      - Игрок может умереть от голода, болезней, холода или ранения в бою. Все это приводит к снижению уровня здоровья, который восстанавливается только после того, как причина исчезнет.
      - Больше новых доспехов, головных уборов и обуви.
      - Больше домов и других построек для придания регионального колорита.
      - При разграблении деревень могут запуститься специальные сцены.
      - ИИ теперь может взрывать стены осажденных замков и городов, если тактика достаточно прокачена, вместо того, чтобы атаковать только с помощью лестниц.
      - Путешественники в тавернах делятся информацией о планах игровых фракций.
      - Новая модель женского тела.
      - Вы можете отдавать боевые приказы своему супругу или супруге, если у вас достаточно тактических навыков.
      - Лопасти ветряных мельниц в деревнях вращаются.
      - Сцены сражений теперь очень маленькие, если сражающиеся стороны действительно малочисленны. Ведь пятерым бандитам, нападающим на одинокого человека, нет смысла удаляться от своей жертвы на 200 метров.
      - Мнение продавцов об игроке теперь влияет на их цены. Вы можете поработать на определенного торговца, чтобы улучшить отношения с ним.
      - Камера после смерти, благодаря которой сражения продолжаются, даже если игрок погиб.
       
      Изменения в стандартных особенностях:
      - Совершенно новая и более прозрачная система получения денег взаймы у торговых гильдий. Торговые гильдии также продают торговые лицензии, которые необходимы для торговли в некоторых городах.
      - Предложение стать наемником фракции теперь является отдельным диалогом, а не чем-то скрытым за просьбой к лорду о задании.
      - Женщины немного ниже мужчин.
      - В сценах есть дети и подростки.
      - Новый экран выбора персонажа и игровых настроек.
      - Учебное пособие отключено.
      - Скорость передвижения по карте уменьшена вдвое, чтобы усложнить логистику армии.
      - Содержание войск в гарнизонах составляет 1/4 от обычного, а не половину. Таким образом, повышение заработной платы в пять раз менее ощутимо, когда у вас больше владений, чем могло бы быть.
      - Захват пленных и выкуп за них стал гораздо выгоднее.
      - Болезни накладывают больше штрафных санкций (-2 к силе и ловкости вместо -1).
      - Навыки игроков изначально намного ниже, чем в ваниле.
      - Содержание пленных снижает риск побега захваченных лордов из вашего отряда.
      - Затраты на наем компаньонов стали намного выше.
      - Стоимость найма войск в городах и замках теперь примерно в три раза больше.
      - Игрок не платит самому себе за существование.
      - Отдых в тавернах обходится в двенадцать раз дороже, чем в ваниле. Это также усложняет материально-техническое обеспечение армии.
      - Только у двух фракций есть претенденты на трон, которых можно найти в полусекретных местах на карте. В тавернах они теперь не появляются.
      - Небольшие графические изменения некоторых зданий, а также в границах рельефа боевых сцен.
      - Режим ближнего боя отключен для большинства мушкетов и пистолетов, чтобы уменьшить нерациональное поведение ИИ в бою.
      - У всех лошадей значительно увеличены характеристики натиска, так что они стали действительно полезными для оглушения врагов в сражении.
      - Все колющие мечи, а также пики сделаны мощнее, чтобы сбалансировать их с возросшей редкостью покупки рубящего оружия (сабли встречаются очень редко).
      - Камни и деревянные палки были немного усилены.
      - Лагеря наемников удалены, за исключением польского и еще одного, который был перепрофилирован для Швейцарии и включен в один из Вольных городов на карте.
      - Большинство специальных миссий и все основные сюжетные линии из ванили удалены. Они были заменены несколькими квестами, которые больше соответствуют периоду и обстановке.
      - В тавернах теперь играют музыканты, а также там бухают случайные гражданские посетители.
      - Работорговец Рамун из игры убран.
       






       
       
    • От Alisacat007
      Mordhau Armor Pack


       
       
      Автор : JacobWhite928
      Сайт разработки :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      Версия мода : v1.2.10 (от 22.07.2024)
      Игра : Mount & Blade II Bannerlord  
       
                                                                                                    НОВАЯ ВЕРСИЯ :

      Mordhau Armor Pack v1.2.10 (от 11.11.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.
      (для Bannerlord 1.2.10+)  
      Mordhau Armour texture fix (v1.2.11) (от 12.11.2024) :
      Скрытое содержимое
      Для просмотра скрытого содержимого необходима РЕГИСТРАЦИЯ на сайте.  
       
                                                                                              ПРЕДЫДУЩИЕ ВЕРСИИ :
       

                                                                                                             Описание :
       
      Небольшой предметный мод, добавляющий в игру несколько комплектов тяжелой рыцарской брони из сетевого слэшера Mordhau.







      Обзорное видео :
       
       
                                                                                                              Установка :
       
      Распаковать содержимое архива в папку Modules, находящуюся в главной директории игры, активировать мод в загрузчике.
×
×
  • Создать...

Важная информация

By using this site, you agree to our Условия использования.